Η αντίθεση στις τιμές σε σούπερ μάρκετ Ελλάδος και Γερμανίας αποκαλύπτει το μεγάλο παιχνίδι που διαδραματίζεται στη χώρα μας

Η αντίθεση στις τιμές σε σούπερ μάρκετ Ελλάδος και Γερμανίας αποκαλύπτει το μεγάλο παιχνίδι που διαδραματίζεται στη χώρα μας

Σε μια περίοδο όπου ο πληθωρισμός και οι τιμές των τροφίμων στην Ελλάδα επιδεινώνουν την οικονομική κατάσταση του πληθυσμού, μια ρωσική ιστοσελίδα επισημαίνει την αντίθεση με την κατάσταση στη Γερμανία. Μια έρευνα αναφέρει ότι οι τιμές σε γερμανικά σούπερ μάρκετ είναι χαμηλότερες από ό,τι στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα είναι 780 ευρώ το μήνα.

Συγκεκριμένα, παραδείγματα προϊόντων αποκαλύπτουν τη διαφορά στις τιμές μεταξύ των δύο χωρών. Παράδειγμα αποτελεί ο χαλβάς, που πωλείται στη Γερμανία με 4,60 ευρώ έναντι 6,54 ευρώ στην Ελλάδα. Αντίστοιχα, το γιαούρτι και το λευκό ρύζι είναι πιο οικονομικά στη Γερμανία, προκαλώντας ερωτηματικά για τον λόγο αυτής της ανισότητας.

Ειδικοί επισημαίνουν ότι λίγες εταιρείες ελέγχουν την προμήθεια προϊόντων στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας την έλλειψη ελεύθερου ανταγωνισμού και την αναποτελεσματικότητα των ελεγκτικών μηχανισμών. Η ανάλυση της κατάστασης αποκαλύπτει πιέσεις στον ελληνικό καταναλωτικό τομέα, ενώ εμφανίζονται ερωτηματικά για τη δικαιολογία των υψηλών τιμών.

«Δεν δικαιολογούνται τόσο μεγάλες διαφορές» «Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν καλές τιμές αγοράς, αλλά φυσικά δεν δικαιολογούνται τόσο μεγάλες διαφορές στο κόστος των προϊόντων», σχολίασε ο κ. Σωτήρης Πούλος, ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ που πωλεί ελληνικά προϊόντα στη Φρανκφούρτη. Όπως εξηγεί ο κ. Πούλος, «ο μέσος μισθός εδώ είναι περίπου 1800, ίσως 2000 ή και 2200 και μιλάω για το καθαρό ποσό που παίρνει ο υπάλληλος στα χέρια του».

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα με την ακρίβεια ; 

Από την έναρξη της πανδημίας το 2019, οι μεγάλοι πολυεθνικοί ομίλοι εφάρμοσαν σχέδια ανατιμήσεων στα βασικά και μη προϊόντα σίτισης στην Ελλάδα, ενώ οι τιμές αυξήθηκαν δραματικά σε όλα τα προϊόντα. Η επίσημη δικαιολογία γι’ αυτό ήταν η αύξηση του κόστους ενέργειας, με τον ελληνικό καταναλωτή να πληρώνει υψηλότερες τιμές σε σχέση με τον Ευρωπαίο ομόλογό του.

Η Ελλάδα, παρά το μικρό της μέγεθος, βρέθηκε σε μια κατάσταση όπου οι πολυεθνικές εκμεταλλεύονται την ανυπαρξία αποτελεσματικών ρυθμίσεων και νόμων, επιδιώκοντας ακατάλληλα κέρδη εις βάρος των Ελλήνων πολιτών. Η κοινωνία βρίσκεται δεμένη σε ένα σύστημα που εκμεταλλεύεται τον καταναλωτή, ο μισθός ή η σύνταξή του όμως δεν αρκούν πλέον για την επιβίωσή του.

Το σύστημα “pass” προσφέρει μια προσωρινή λύση, χωρίς ωστόσο να αντιμετωπίζει ουσιαστικά το πρόβλημα. Εντούτοις, η οριστική λύση πιθανώς να είναι δυνατή μόνο εάν επιστρέψουμε στην επαρχία, όπου πολλά πράγματα είναι δυνατόν να αλλάξουν.

Ο πληθωρισμός, όπως υποστηρίζουν ειδικοί, αποτελεί μια τεχνητή κρίση που δημιουργείται από την ασυδοσία των εταιρειών και των Σούπερ Μάρκετ, οι οποίες δεν σκέπτονται για την επιβίωση της επόμενης ημέρας.

Scroll to Top