Το ρεπορτάζ με τίτλο “Πιλότος προειδοποιεί για καταστροφή της αεροπορικής βιομηχανίας λόγω των εμβολίων Covid” προκάλεσε τρομερή ανταπόκριση. Η έρευνα εξέταζε τις αυξημένες κλήσεις κινδύνου από πιλότους τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς και τις αντιφάσεις και ανησυχίες που προέκυψαν. Το θέμα έγινε viral, με εκατοντάδες χιλιάδες προβολές και διαδόθηκε σε πολλές γλώσσες, γεγονός που οδήγησε σε ανάλυση του θέματος για τη διευκρίνιση αποριών.
Ο πρώην πιλότος Shane Murdock παρουσίασε δεδομένα που έδειξαν αύξηση 386% στις τηλεφωνήματα Mayday το τρέχον έτος και 272% το 2022, χωρίς να παρέχεται λεπτομερής ανάλυση των αιτίων. Παρόλα αυτά, οι αριθμοί υπογραμμίζουν την αυξημένη ανησυχία και ανασφάλεια στον τομέα της αεροπορίας, ενώ οι αναγνώστες ανέδειξαν την ανάγκη για περισσότερες πληροφορίες και διαφάνεια.
Η εξέταση του θέματος επικεντρώνεται στην ανάγκη κατανόησης του αυξημένου αριθμού πιλότων που ανακοινώνουν ανικανότητα, χωρίς να υπάρχει σαφής εξήγηση. Ενώ οι ανησυχίες περί εμβολιασμού συζητήθηκαν, η έρευνα επικεντρώνεται στην ανάγκη για διαφάνεια και επεξήγηση των παρατηρούμενων τάσεων στον τομέα της αεροπορίας.
Η πρόσφατη αύξηση ανικανότητας πιλότων προκαλεί σοβαρή ανησυχία, όπως αναφέρεται σε αρκετά ρεπορτάζ. Η αναλυτική κάλυψη των περιστατικών αυτών δίνει έμφαση στην ανάγκη για εξήγηση και διαφάνεια όσον αφορά τους λόγους πίσω από αυτήν την ανησυχητική τάση. Η πρόσφατη περίπτωση ενός πιλότου της American Airlines που υπέστη επιληπτική κρίση ενώ βρισκόταν στον έλεγχο της πτήσης, αποδεικνύει τη σοβαρότητα του ζητήματος.
Τα περιστατικά των πιλότων που έχουν καταγραφεί τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο αυξάνουν τις ανησυχίες, με καταγεγραμμένες περιπτώσεις ανικανότητας και αναγκαστικών προσγειώσεων. Συγκεκριμένα, η πτήση της Ryanair που έκανε παράκαμψη στην Κρακοβία λόγω της ανικανότητας ενός πιλότου αναδεικνύει τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Επιπλέον, η συγκεντρωτική παρουσίαση περιστατικών από τον Σεπτέμβριο αναδεικνύει το εκτεταμένο φάσμα των προβλημάτων, με ανικανότητες και ακόμη και θανατηφόρα περιστατικά. Η πρόσφατη έκθεση του Australian Transport Safety Bureau (ATSB) προσφέρει στοιχεία σχετικά με την ανικανότητα αυστραλών πιλότων, επισημαίνοντας τρία σοβαρά περιστατικά.
Η επίσημη αναγνώριση αυτών των προβλημάτων από κυβερνητικούς οργανισμούς και η ανάγκη για εκτεταμένη έρευνα είναι επιτακτική. Οι αναγνώστες αναζητούν απαντήσεις και εξηγήσεις σχετικά με τους λόγους πίσω από την αυξανόμενη ανικανότητα των πιλότων και τις ενδεχόμενες συνδέσεις με τα εμβόλια κατά του Covid.
Ο υπολοχαγός Ted Macie του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ αναφέρει ανησυχητική αύξηση των διαγνώσεων στρατιωτικών με μυοκαρδίτιδα το 2021, επισημαίνοντας πως τα εμβόλια mRNA (Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson) σχετίζονται με αυτήν την αύξηση. Δεδομένα από τη Defense Medical Epidemiology Database (DMED) καταδεικνύουν αύξηση κατά 130,5% σε σχέση με τον μέσο όρο της περιόδου 2016-2020. Εκτιμάται πως οι αυξημένες διαγνώσεις σχετίζονται με τα εμβόλια, καθώς η αύξηση δεν συνέβη κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020.
Συζητήσεις γύρω από τη χρήση της κλήσης Mayday 7700 στιγματίζονται από αμφιβολίες. Ενώ το παρατσούκλι “squawk” μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορους λόγους, οι κρίσιμες καταστάσεις που δικαιολογούν το Mayday 7700 είναι οι απειλητικές για τη ζωή καταστάσεις. Η κλήση αυτή αποστέλλεται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή σοβαρού κινδύνου και απαντά σε ζητήματα όπως η ανικανότητα του πιλότου ή η απειρία.
Οι αναγνώστες διαμαρτύρονται για τον χαρακτηρισμό των πιλότων ως “σε πολύ καλή φυσική κατάσταση“, επισημαίνοντας πιθανές αποκλίσεις. Παρόλο που η καλή φυσική κατάσταση αξιολογείται μέσω ιατρικών εξετάσεων, παρατηρούνται περιστατικά ανικανότητας πιλότων. Παραδείγματος χάρη, σε πρόσφατη πτήση της Jetstar, μια νεαρή πιλότος ανακοίνωσε την έλλειψή της εμπειρίας και προέλευσή της από την εργασία στα McDonald’s, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Οι αμφιβολίες για την ασφάλεια συντελούνται και από καταγεγραμμένες ανικανότητες πιλότων που δεν έχουν ακόμη απαντηθεί από την αεροπορική εταιρεία Jetstar. Οργανισμοί όπως ο ATSB επιβεβαιώνουν τις ανικανότητες, ενισχύοντας την ανάγκη για διεξοδική έρευνα. Τέλος, καλείται η στήριξη των πιλότων μέσω δωρεάς στο νόμιμο ταμείο μαχών τους εδώ – fighting fund here..