Τα μαύρα Χριστούγεννα για τις απλήρωτες κατασκευαστικές εταιρίες και η αποκλειστική ενασχόληση του Υπουργού με τον Μπράλο – Οι προσωπικές φιλοδοξίες, το παρελθόν και ο … Μαυρογυαλούρος
Οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις στη χώρα βρίσκονται σε απόγνωση λόγω του τέλματος που δημιουργείται στα έργα λόγω της πολιτικής του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα. Έξι μήνες μετά την ανάληψη της θέσης, τα μεγάλα και μικρότερα κατασκευαστικά έργα έχουν παγώσει, και οι πληρωμές που είχαν επανέλθει σε κανονικό ρυθμό κατά την προηγούμενη διακυβέρνηση, τώρα καθυστερούν. Ταυτόχρονα, οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών σε έργα όπως ο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης), που αποτελεί προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, εξακολουθούν να παραμένουν ανεκτέλεστες λόγω έλλειψης προόδου στη διαδικασία.
Παύση πληρωμών εκτός … Μπράλου
Η κατάσταση με το πάγωμα των πληρωμών στις κατασκευαστικές εργασίες έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, καθώς οι επιχειρήσεις βγαίνουν εκτός προγραμματισμού, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως η μη καταβολή των αμοιβών στους εργαζόμενους. Το μόνο έργο που φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον του Υπουργού Υποδομών είναι ο οδικός άξονας Μπράλου-Άμφισας, για τον οποίο η εταιρεία JP Άβαξ έχει λάβει ήδη τις σχετικές προκαταβολές. Η κατάσταση αυτή υπονοεί πρακτικές που θυμίζουν σκηνές από την ταινία “Υπάρχει και Φιλότιμο”, όπου ο Υπουργός υποδομών υποδύεται ο αείμνηστος Λάμπρος Κωνσταντάρας και ο εγκέφαλος είναι ο Γκρούεζας, υποδούλωση που εκπροσωπεί ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος.
Δείχνει Ταχιάο
Στην περίπτωση του Χ. Σταϊκούρα, φαίνεται ότι η ευθύνη για την παράλυση στον τομέα των υποδομών ανήκει αποκλειστικά σε αυτόν, παρόλο που επιχειρεί να την αποποιηθεί φορτώνοντας τις ευθύνες στον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, που, κατά σύμπτωση, απολαμβάνει εκτίμηση και εμπιστοσύνη από το Μέγαρο Μαξίμου. Παρά τις προσπάθειες του Μεγάρου Μαξίμου να δώσει διέξοδο στην κατάσταση, φαίνεται να μην έχει επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Είναι άξιο σημείωσης ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Σταϊκούρας ακολουθεί προσωπική πολιτική, καθώς παρόμοιες πρακτικές είχε ακολουθήσει και στο Υπουργείο Οικονομικών, προβαίνοντας σε προσωπικές επιλογές για αξιώματα αρμοδιότητας του υπουργείου και τοποθετώντας συγγενικά πρόσωπα σε αρχές όπως η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Προσωπική πολιτική
Ο Χρήστος Σταϊκούρας φαίνεται να ακολουθεί πρακτικές που έχουν ως στόχο πρωτίστως την ικανοποίηση της εκλογικής του πελατείας στο Νομό Φθοιώτιδας και ταυτόχρονα τη διατήρηση της αλώβητης θέσης του για το μέλλον στη Νέα Δημοκρατία. Παράλληλα, προσπαθεί να δημιουργήσει ένα προφίλ διαδόχου, ρίχνοντας το κόστος της αδράνειας στον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο. Αυτή η στρατηγική φαίνεται να χρησιμοποιεί το Υπουργείο υποδομών ως εργαλείο για τις προσωπικές του επιδιώξεις. Ωστόσο, οι αντιδράσεις των κατασκευαστικών επιχειρήσεων φαίνεται να λαμβάνουν διαστάσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει το Μέγαρο Μαξίμου. Στο τέλος, η κυβέρνηση θα κληθεί να αναλάβει το κόστος και να διαχειριστεί μια κατάσταση που δεν έχει προηγούμενο.
Τα καρφιά Μυτιληναίου
Στο συνέδριο του Οικονομικού Ταχυδρόμου, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος έθεσε επί τάπητος το θέμα των δημοσίων έργων, εκφράζοντας την κομψή αλλά ξεκάθαρη άποψή του. Ανέφερε ότι παρά τον όγκο των έργων, πολλά από αυτά παραμένουν ακόμη κολλημένα, αναμένοντας την επανεκκίνησή τους προκειμένου να διαχυθούν τα οφέλη τους στην οικονομία. Επεσήμανε προβλήματα όπως η έλλειψη εργαζομένων και η χαμηλή ρευστότητα των επιχειρήσεων, ενώ επισήμανε την καθυστέρηση των πληρωμών από το κράτος. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι απαιτούνται μεγάλη προσοχή και προσπάθεια για την επανεκκίνηση των μεγάλων κατασκευαστικών έργων.