Κ. Πιερρακάκης: «Προωθούμε νομοθετική πρωτοβουλία που θα ενθαρρύνει τις συνέργειες ανάμεσα στις εκπαιδευτικές δομές και τα επαγγελματικά εργαστήρια, με γνώμονα τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και της αγοράς εργασίας»

Κ. Πιερρακάκης: «Προωθούμε νομοθετική πρωτοβουλία που θα ενθαρρύνει τις συνέργειες ανάμεσα στις εκπαιδευτικές δομές και τα επαγγελματικά εργαστήρια, με γνώμονα τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και της αγοράς εργασίας»

«Προωθούμε ένα σύγχρονο μοντέλο δια βίου μάθησης, που συνδυάζει γνώσεις και δεξιότητες, αξιοποιώντας δημιουργικά τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και προετοιμαζόμαστε για τις προκλήσεις της νέας εποχής» επισήμανε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης, κατά την εκδήλωσή του στην 42η Γενική Διάσκεψη της UNESCO στο Παρίσι.

Και συμπλήρωσε: «Με απόφαση του Πρωθυπουργού Kyriakos Mitsotakis συστήσαμε Συμβουλευτική Επιτροπή Υψηλού Επιπέδου για την αξιοποίηση και την οριοθέτηση του πλαισίου λειτουργίας των εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, με έμφαση στον ανθρωποκεντρικό της χαρακτήρα.
Όσον αφορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, προωθούμε νομοθετική πρωτοβουλία που θα ενθαρρύνει τις συνέργειες ανάμεσα στις εκπαιδευτικές δομές και τα επαγγελματικά εργαστήρια, με γνώμονα τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και της αγοράς εργασίας.
Στην Ανώτατη Εκπαίδευση εφαρμόζουμε πολιτικές για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ».

Η πλήρης ανάρτηση του Υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Στο πλαίσιο της 42ης Γενικής Διάσκεψης της UNESCO, παρουσιάσαμε τις θέσεις της Ελλάδας. Επιδιώκοντας την εφαρμογή των στόχων των Ηνωμένων Εθνών για την αειφόρο ανάπτυξη, στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προσανατολίζουμε τη στρατηγική μας προς αυτή την κατεύθυνση.
Καταστήσαμε υποχρεωτική την προσχολική αγωγή από την ηλικία των τεσσάρων ετών. Παράλληλα, προωθούμε ένα σύγχρονο μοντέλο δια βίου μάθησης, που συνδυάζει γνώσεις και δεξιότητες, αξιοποιώντας δημιουργικά τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία.
Προετοιμαζόμαστε για τις προκλήσεις της νέας εποχής. Με απόφαση του Πρωθυπουργού Kyriakos Mitsotakis συστήσαμε Συμβουλευτική Επιτροπή Υψηλού Επιπέδου για την αξιοποίηση και την οριοθέτηση του πλαισίου λειτουργίας των εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, με έμφαση στον ανθρωποκεντρικό της χαρακτήρα.
Όσον αφορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, προωθούμε νομοθετική πρωτοβουλία που θα ενθαρρύνει τις συνέργειες ανάμεσα στις εκπαιδευτικές δομές και τα επαγγελματικά εργαστήρια, με γνώμονα τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και της αγοράς εργασίας.
Στην Ανώτατη Εκπαίδευση εφαρμόζουμε πολιτικές για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ. Πολύτιμη είναι η συνεργασία μας με την UNESCO, καθώς πολλές πανεπιστημιακές έδρες τελούν υπό την αιγίδα της, προωθώντας την αειφόρο ανάπτυξη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την πολιτιστική κληρονομιά.
Στο επίπεδο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, είμαστε υπερήφανοι που συμμετέχουμε στο #ASPnet, το εμβληματικό δίκτυο συνεργαζόμενων σχολείων της UNESCO για την προώθηση των ανθρωπιστικών αξιών, της δικαιοσύνης, της ισότητας και της Δημοκρατίας.
Στο πεδίο του Πολιτισμού, υποστηρίζουμε το έργο της Επιτροπής Επιστροφής ή Απόδοσης Πολιτιστικών Αγαθών και επιμείναμε στο αίτημα για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, έναν εθνικό στόχο υψηλής προτεραιότητας.
Τέλος, και εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, συνυποβάλαμε με τη Γαλλία και την Πολωνία σχέδιο ψηφίσματος προωθώντας την ιδέα της Ολυμπιακής Εκεχειρίας, η οποία ειδικά στην τρέχουσα τεταμένη περίοδο, παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη.

«Αδειασμα» για τον Πιερρακάκη: Ειδικοί της πληροφορικής επισημαίνουν τις αντιφάσεις της κυβέρνησης

Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας: «Ας σταματήσουν τουλάχιστον ορισμένοι από το να χρησιμοποιούν λόγια που ακούγονται εντυπωσιακά αλλά είναι άνευ περιεχομένου, όπως: Ψηφιακή Ελλάδα, Διακυβέρνηση, Δεκαετία (!) ή άλλες προκλητικές νέες λέξεις που ξεκινούν με το πρόθεμα e-».

Αν και οι κρατούντες εξακολουθούν να υποστηρίζουν τη σημασία των ΤΠΕ, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) αντιμετωπίζει προβλήματα, όπως η τυχαία διακοπή υπηρεσιών. Επιπλέον, παρατηρούνται προβλήματα στην εγκατάσταση διαδραστικών πινάκων σε σχολικά κτίρια. Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ έχει ανακοινωθεί η ολοκληρωτική αναβάθμιση του ΠΣΔ από τον Ιούλιο, με τον Υπουργό Παιδείας, ειδικό στις ΤΠΕ, να έχει αναλάβει την πρωτοβουλία.

Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας με μια ανακοίνωση-παρέμβαση, υπό τον τίτλο «Ελευθερώστε επιτέλους την Πληροφορική» εκφράζει ανησυχίες για τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, που αφορούν την ανάγκη επανακατάρτισης εκπαιδευτικών σε θέματα πληροφορικής. Η εν λόγω οργάνωση προτείνει την επανεκπαίδευση πρωτίστως για μαθηματικούς και φυσικούς, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στην εξειδίκευση σε πληροφορική. Εκφράζει επίσης ανησυχία για τις δηλώσεις του υπουργού σχετικά με πιθανές «καινοτομίες» στην εκπαίδευση.

Η έννοια της καινοτομίας χάνει την αξία της με την χρήση ψηφιακών εργαλείων στην εκπαίδευση, όπως η παρουσίαση με βιντεοπροβολέα ή η χρήση ακριβών laptops για καθημερινές εργασίες. Οι Πληροφορικοί εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για την υπερβολική χρήση όρων όπως “Ψηφιακή Ελλάδα” και “Διακυβέρνηση”, καλώντας να αποφεύγονται περιττοί νεολογισμοί με πρόθεμα “e-“.

Αναλυτικά η ανακοίνωση-παρέμβαση της Ενωσης Πληροφορικών Ελλάδας
Ελευθερώστε επιτέλους την Πληροφορική

Τον τελευταίο καιρό διαβάζουμε στα ΜΜΕ δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σύμφωνα με τις οποίες απαιτείται «επανακατάρτιση του πλήθους των εκπαιδευτικών σε θέματα πληροφορικής, με προτεραιότητα στους έχοντες σχετικές βάσεις, όπως μαθηματικοί και φυσικοί, η επανεκπαίδευση των οποίων μπορεί να καλύψει τα κενά των ειδικών σε θέματα πληροφορικής. Για τον σκοπό αυτόν και τη δημιουργία σχετικών προγραμμάτων επανακατάρτισης ο Κυριάκος Πιερρακάκης βρίσκεται σε στενή επαφή και συνεννόηση με τον υπουργό Εργασίας Άδωνι Γεωργιάδη»

Ταυτόχρονα, υπάρχουν δημοσιεύματα που αναφέρονται στην ύπαρξη σημαντικών κονδυλίων της τάξεως των 57εκ. ευρώ, τα οποία θα χρηματοδοτήσουν την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων στρατεύσιμων.

Επιπλέον, τα κυρίαρχα ΜΜΕ φιλοξενούν συχνότατα άρθρα που αναφέρονται σε «σημαντικές ελλείψεις» Πληροφορικών και ιδίως Προγραμματιστών από την αγορά εργασίας, παρόλο που είναι δεκάδες τα σχετικά Τμήματα ΑΕΙ στην Ελλάδα. Απ’ την άλλη, κι ενώ πολλοί συνάδελφοι Πληροφορικοί εγκαταλείπουν τη χώρα προς αναζήτηση αξιοπρεπών θέσεων εργασίας στο εξωτερικό, οι εργοδότες προσπαθούν -υποτίθεται- να καλύψουν τις κενές θέσεις Πληροφορικής με οποιονδήποτε έχει παρακολουθήσει κάποια επιμόρφωση λίγων εβδομάδων σε κάποιο ΚΕΚ ή έχει «πιστοποιηθεί» ως “Προγραμματιστής” από ένα απ’ τα λεγόμενα Coding Bootcamps

Scroll to Top