Ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρης Μαμουλάκης, θέτει ερωτήματα προς τους υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών σχετικά με το ζήτημα της ασφάλειας στις σιδηροδρομικές μεταφορές και την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία. Οι ερωτήσεις αφορούν τις σημαντικές ζημιές που υπέστη το δίκτυο μετά από καιρικά φαινόμενα, καθώς και τη χρηματοδότηση της ανάκαμψης που ανακοινώθηκε ότι θα προέλθει από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με ποσό 185 εκατ. ευρώ.
Η ερώτηση επικεντρώνεται στη διαδικασία ένταξης του έργου στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του Ταμείου Ανάκαμψης, τα κριτήρια για τον καθορισμό του ποσού, καθώς και το χρονοδιάγραμμα και το κόστος της ανακατασκευής. Ο Μαμουλάκης επισημαίνει τη σημασία της ασφάλειας των πολιτών και ερωτά για τα μέτρα που θα ληφθούν για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επιβατών κατά την επαναφορά της λειτουργίας του σιδηροδρόμου.
Τέλος, προβάλλεται η ανάγκη για συνεργασία μεταξύ εμπλεκομένων υπηρεσιών, φορέων και εταιρειών για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ ζητείται διευκρίνιση για τυχόν έργα που θα ενταχθούν στις γρήγορες διαδικασίες ανάθεσης. Η περίληψη αποτυπώνει την ανησυχία του Μαμουλάκη για την ασφάλεια και τη σωστή ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει απαντήσεις σχετικά με:
1. Με ποιο κωδικό του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Ταμείου Ανάκαμψης έχει γίνει η ένταξη του έργου της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου;
2. Ποια στοιχεία λάβατε υπόψη προκειμένου για τον καθορισμό του ποσού των 185 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου;
3. Πώς σχεδιάζετε να γίνει η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου; Ποιες μελέτες θα πρέπει να διενεργηθούν πριν τις όποιες εργασίες ανάταξης του σιδηροδρόμου; Θα αφορούν σε όλη την έκταση του δικτύου;
4. Θα εντάξετε έργα σχετικά με την ανάταξη του σιδηροδρόμου στις fast track διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης του άρθρου 25 του ν.5049/2023 και εάν ναι ποια είναι αυτά;
5. Ποιες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, φορείς, εταιρείες κ.ά. θα πρέπει να συνεργαστούν για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και συνοδών έργων που συνδέονται με την «ασφαλή» κατασκευή του; Υφίσταται διάγραμμα ροής επικοινωνίας μεταξύ των εμπλεκομένων προκειμένου για τον αποτελεσματικό και ασφαλή σχεδιασμό και υλοποίηση ανάταξης του σιδηροδρόμου;
6. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της τμηματικής αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής ανόδου και καθόδου στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη ως προς τις εμπορευματικές και τις επιβατικές μεταφορές; Πότε αναμένεται να αποκατασταθεί πλήρως;
7. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της γραμμής Λάρισα- Βόλος και Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα;
8. Ποιο είναι το συνολικό κόστος πλήρους ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου;
9. Ποια πρόσθετα μέτρα σχεδιάζετε να λάβετε για να διασφαλίσετε την ασφάλεια των επιβατών όταν θα τεθεί σε λειτουργία ο σιδηρόδρομος;