Θράκη: Τι συμβαίνει με το «χαμένο» τρένο της Θράκης; Η «Έλξης» καταγγέλλει τραγικές ελλείψεις που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των δρομολογίων!

Θράκη: Τι συμβαίνει με το «χαμένο» τρένο της Θράκης; Η «Έλξης» καταγγέλλει τραγικές ελλείψεις που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των δρομολογίων!

Ευθύνες στον ΟΣΕ επιρρίπτει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης για τη μη επαναλειτουργία των γραμμών από Αλεξανδρούπολη προς Ξάνθη, προς Ορμένιο και προς Θεσσαλονίκη!

Ευθύνες στον ΟΣΕ επιρρίπτει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης για τη μη επαναλειτουργία των γραμμών από Αλεξανδρούπολη προς Ξάνθη, προς Ορμένιο και προς Θεσσαλονίκη -Καταγγέλλουν τις τραγικές ελλείψεις προσωπικού που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των δρομολογίων.

Η πρόσφατη κόντρα μέσω δημοσιευμάτων και ανακοινώσεων μεταξύ της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης στη Hellenic Train και του ΟΣΕ για την ευθύνη της μη επαναλειτουργίας των τρένων στις γραμμές Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο ανέδειξε για ακόμη μία φορά την προβληματική και αδιέξοδη κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θράκη αλλά και στη Β. Ελλάδα γενικότερα.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση, «Η ΑΛΗΘΕΙΑ για την μη επαναλειτουργία των δρομολογίων στις περιοχές αυτές βρίσκεται στην ΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ και ΜΗ ΦΥΛΑΞΗ δεκάδων αυτόματων ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων, την ευθύνη των οποίων έχει ο ΟΣΕ, γεγονός που ενέχει ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ για πρόκληση ατυχημάτων με ανυπολόγιστες συνέπειες.

Σε μια περίοδο που η ανάκτηση της εμπιστοσύνης της ελληνικής κοινωνίας στο τρένο είναι το ζητούμενο για όλους τους σιδηροδρομικούς, θα πρέπει να αναπαράγονται ΜΟΝΟ ΑΛΗΘΕΙΕΣ». Βέβαια, νωρίτερα είχαν δει το φως της δημοσιότητας καταγγελίες που ισχυρίζονταν πως δεν κατέστη δυνατή η επαναλειτουργία των τρένων στις δύο γραμμές λόγω έλλειψης τροχαίου υλικού της Hellenic Train.

Το πρόβλημα όμως είναι πιο βαθύ και οπωσδήποτε διαχρονικό. Είναι γνωστό πως μέχρι το 2008 υφίσταντο δέκα δρομολόγια αμαξοστοιχιών μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων τα τέσσερα συνέχιζαν προς την Αθήνα, και μέχρι το 2010 περιορίστηκαν στα οκτώ, ενώ σήμερα δεν υπάρχει κανένα, συνεπώς δεν μπορείς να ταξιδέψεις με τρένο μεταξύ Αλεξ/πολης – Θεσσαλονίκης και αυτονόητα προς Αθήνα. Η μη επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής ακόμη και σήμερα παραμένει το σύμπτωμα της διαχρονικής προσπάθειας αποεπένδυσης του κράτους από τον σιδηρόδρομο.

Πράγματι, οι ελλείψεις σε προσωπικό στον ΟΣΕ είναι αξιοσημείωτες και έχουν ξεπεράσει προ ετών τα όρια της ασφαλούς λειτουργίας. Μάλιστα, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν στην «Εφ.Συν.» πως ειδικότερα στα τμήματα γραμμής οι ελλείψεις σε μηχανικούς, εργοδηγούς, αρχιεργάτες και εργάτες γραμμής δεν μπορούν πιθανά να εγγυηθούν πλήρως την ασφάλεια κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών στο δίκτυο. Ακόμη, η ασυμμετρία που παρατηρήθηκε, να προσπαθεί δηλαδή ο ΟΣΕ να εκσυγχρονιστεί τεχνολογικά χωρίς να ανανεώνει παράλληλα το ανθρώπινο δυναμικό του ώστε να μεταφερθεί και η τεχνογνωσία της νέας γενιάς, καλύπτοντας τους κρίσιμους τομείς με μετατάξεις του υφιστάμενου προσωπικού, δημιούργησε ένα λειτουργικό χάσμα με τρομερό αντίκτυπο και στις συνθήκες ασφαλείας.

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως ο Δημήτρης Μακροδημόπουλος, πολιτικός μηχανικός και επί δεκαετίες αρχιμηχανικός του ΟΣΕ, βαθύς γνώστης των προβλημάτων του σιδηροδρόμου εν Ελλάδι, σε άρθρο του στην εφημερίδα «Γνώμη» της Θράκης τον Νοέμβριο του 2022 υποστηρίζει πως η συστηματική απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου και κατά συνέπεια η μη επαναλειτουργία του στη Θράκη οφείλεται κυρίως στις αναγκαστικές μετατάξεις του προσωπικού το 2011 σε άσχετες υπηρεσίες, «με αποτέλεσμα να χαθεί η πολύτιμη εμπειρία τους χωρίς να μεταβιβαστεί σε νεότερους σιδηροδρομικούς».

Ακόμη υποστηρίζει πως το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο, «είναι πρόβλημα αριθμητικό διότι προσλήψεις δεν έγιναν ανάλογες του εύρους του δικτύου, είναι πρόβλημα τροχαίου υλικού μεγάλης αξίας που αφέθηκε να ρημάζει στους σταθμούς επί χρόνια, μα πάνω από όλα είναι πρόβλημα πολιτικής βούλησης που δεν υπάρχει».

Scroll to Top