Μ. Βορίδης εκτιμά ότι οι εργαζόμενοι στον σιδηροδρομικό σταθμό φέρουν ευθύνη για το έγκλημα στα Τέμπη, όχι ο Κ. Καραμανλής

Μ. Βορίδης εκτιμά ότι οι εργαζόμενοι στον σιδηροδρομικό σταθμό φέρουν ευθύνη για το έγκλημα στα Τέμπη, όχι ο Κ. Καραμανλής

“Δεν οδηγήθηκε στην τραγωδία εξαιτίας της έλλειψης εγκατάστασης συστημάτων όπως η τηλεδιοίκηση, αλλά λόγω παραβίασης του κανονισμού”

Ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, κατά τη διάρκεια μιας τηλεοπτικής συνέντευξης το πρωί της Τρίτης (12/3), σχολίασε το περιστατικό στα Τέμπη, καθιστώντας σαφές ότι «οι σταθμάρχες και οι μηχανοδηγοί φέρουν ευθύνη για την τραγωδία, όχι ο Κ. Καραμανλής».

Ωστόσο, ο κ. Βορίδης παρέλειψε να αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στην έκθεσή της καταγγέλλει ρητά ότι η τραγωδία συνέβη εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης της σύμβασης 717, γεγονός που καθιστά τον Κ. Α. Καραμανλή υπεύθυνο.

Αναφέρθηκε επίσης στις διαφορετικές απόψεις των κομμάτων που συμμετείχαν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής και στο εάν η Βουλή έχει τη νομιμότητα να διερευνήσει πιθανές ποινικές ευθύνες.

«Η εξεταστική επιτροπή αποτελείται από βουλευτές που ανήκουν σε πολιτικά κόμματα. Όλοι οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να διαβάσουν τις εκθέσεις των κομμάτων και να κρίνουν. Η Βουλή έχει τη γενική αρμοδιότητα για τα υπουργικά αδικήματα όταν υπάρχουν ενδείξεις ενοχής. Δεν μπορεί να παραπέμψει κάποιον στη Δικαιοσύνη για τον οποίο συγκεντρώνονται αρκετές υπογραφές», δήλωσε ο κ. Βορίδης, ανταποκρινόμενος έμμεσα και στις δηλώσεις της Μαρίας Καρυστιανού στον ΑΝΤ1 τη Δευτέρα, μητέρας ενός από τα θύματα και εκπροσώπου των οικογενειών των θυμάτων της τραγωδίας.

«Ο κανονισμός λειτουργίας του σιδηροδρόμου υπήρχε, και κανείς δεν υποστήριξε ότι είχε προβλήματα. Στο 87% των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων δεν υπάρχουν συστήματα τηλεδιοίκησης. Θα έπρεπε να σταματήσουν τα τρένα να κινούνται;», ρώτησε ο κ. Βορίδης, προσθέτοντας ότι «δεν οδηγήθηκε στην τραγωδία εξαιτίας της έλλειψης εγκατάστασης της τηλεδιοίκησης, αλλά λόγω παραβίασης του κανονισμού. Τα τρένα κινούνταν και πριν από την εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης. Θα έπρεπε να σταματήσουν τότε να κινούνται τα τρένα; Δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, αλλά υπήρχε η συμμόρφωση με τον κανονισμό ασφαλείας και τα τρένα λειτουργούσαν. Με την εισαγωγή της τηλεδιοίκησης, όμως, οι σταθμάρχες και οι μηχανοδηγοί διέπραξαν σειρά απαράδεκτων σφαλμάτων. Η τραγωδία συνέβη επειδή συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν εκτέλεσαν σωστά τα καθήκοντά τους».

Σχετικά με τις αναφορές από τα κόμματα σχετικά με τις ευθύνες του Κώστα Καραμανλή για τη σύμβαση 717 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Βορίδης είπε: «Υπήρξαν 7 διαδοχικές παρατάσεις στη σύμβαση 717. Η παράταση που επικρίνεται ως επιβαρυντική για τον κ. Καραμανλή επιβλήθηκε για να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί το έργο. Διαφορετικά, θα έπρεπε να λυθεί η σύμβαση και να ξεκινήσουμε από την αρχή. Ήταν λοιπόν λάθος να γίνει αυτή η παράταση;».

Στην ίδια εκπομπή, η Ζωή Κωνσταντοπούλου αναφέρθηκε στην τακτική και τις ενέργειες της την προηγούμενη Δευτέρα, οι οποίες προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των βουλευτών από όλα τα άλλα κόμματα της Βουλής, με τη διακοπή της συνεδρίασης και τη μεταφορά της στην αίθουσα της Ολομέλειας. Εξέφρασε την άποψη ότι «Η συμμετοχή μου στην Επιτροπή είχε ως στόχο να αποτρέψει την ανομία. Η Νέα Δημοκρατία είναι ένοχη, με τους βουλευτές της να φέρουν τόσο πολιτικές όσο και ποινικές ευθύνες, καθώς καλύπτουν την τραγωδία στα Τέμπη».

ViberΑκολούθησε το patriotiko.gr στο Viber για να βλέπεις τα νέα της ημέρας!
TelegramΑκολούθησε το patriotiko.gr στο Telegram για να βλέπεις τα νέα της ημέρας!
Scroll to Top