Σύμφωνα με αναφορές, σύντομα θα ενεργοποιηθούν δύο ψηφιακές πλατφόρμες στον τομέα της εκπαίδευσης
Ο υπουργός Παιδείας, κ. Κ. Πιερρακάκης, περιγράφει το νέο σχολείο ως το “ανοιχτό σχολείο,” εστιάζοντας σε διάφορες ψηφιακές προσεγγίσεις, συμπεριλαμβανομένων διαδραστικών χαρτών, ψηφιακής ενίσχυσης διδασκαλίας, ανίχνευσης δεξιοτήτων και κλίσεων των μαθητών, καθώς και ενίσχυσης της κριτικής σκέψης, συλλογικών εργασιών και του “πολλαπλού βιβλίου.”
Η αναδιοργάνωση της σχολικής εκπαίδευσης περιγράφεται ως μια συνεχής αντιπαράθεση μεταξύ των νέων τεχνολογιών και των παραδοσιακών εκπαιδευτικών αξιών. Ενώ αναγνωρίζεται η σημασία των νέων τεχνολογιών, ο υπουργός Παιδείας υπογραμμίζει τη σημασία της κατανόησης των μαθηματικών, της αναγέννησης της λογοτεχνίας και της εισαγωγής πράξεων εθελοντισμού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η πρωτοβουλία αυτή συνιστά προσπάθεια ενσωμάτωσης των παραδοσιακών και των σύγχρονων προσεγγίσεων στον εκπαιδευτικό χώρο.
Το μάθημα της λογοτεχνίας επεκτείνεται και εμπλουτίζεται
Σύμφωνα με τις πρόσφατες εξελίξεις, προβλέπεται ριζική αλλαγή στη φύση των εκπαιδευτικών υλικών, καθώς το νέο σχολείο εισάγει το “πολλαπλό βιβλίο.” Αυτή η πρωτοβουλία, που αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2025, θα σηματοδοτήσει την αντικατάσταση του παραδοσιακού ενός βιβλίου ανά μάθημα με μια πιο πολυποίκιλη προσέγγιση. Οι μαθητές θα μελετούν τουλάχιστον δύο βιβλία ετησίως, ολοκληρώνοντας την ανάγνωσή τους και εργαζόμενοι επ’ αυτών.
Επιπλέον, ενισχύεται η έννοια του πρότζεκτ στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προωθώντας συλλογικές εργασίες και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Αυτή η εκπαιδευτική προσέγγιση επικεντρώνεται στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της συλλογικής δημιουργίας.
Σχετικά με τους διαδραστικούς χάρτες, έχει ήδη προχωρήσει η παράδοσή τους, με προβλεπόμενη ολοκλήρωση σε όλα τα σχολεία της χώρας μέχρι το καλοκαίρι. Συγχρόνως, προετοιμάζονται αναγκαίες προσθήκες στα σχολικά προγράμματα σπουδών για την πλήρη αξιοποίηση και εμπλουτισμό αυτών των διαδραστικών υλικών.
Ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία
Ο υπουργός Παιδείας, κ. Πιερρακάκης, παρουσίασε μια φιλόδοξη πρωτοβουλία για τη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η επικέντρωση του σχεδίου βρίσκεται στην ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία, η οποία θα εφαρμοστεί στα μαθήματα μαθηματικών και γλώσσας σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού από την επόμενη εκπαιδευτική χρονιά. Αυτή η πρωτοβουλία αποσκοπεί στην ολοκληρωτική υποστήριξη όλων των μαθητών σε ολόκληρη τη χώρα και στην οπτικοποίηση της διδακτέας ύλης.
Με την ολοκλήρωση του Λυκείου, οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν πιστοποίηση στο μάθημα της Πληροφορικής, ενώ θα καθιερωθούν τεστ ανίχνευσης δεξιοτήτων και κλίσεων για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών. Επιπλέον, παρέχεται δυνατότητα live μετάδοσης μαθημάτων για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, επιτρέποντας την αμφίδρομη επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς.
Για τη διευκόλυνση της ψηφιακής μετάδοσης, προωθείται η εγκατάσταση σύγχρονων δικτύων οπτικών ινών σε όλα τα σχολεία, σε συνεργασία με άλλα αρμόδια υπουργεία. Επιπλέον, δύο ψηφιακές πλατφόρμες προετοιμάζονται για λειτουργία, η μία επικεντρωμένη στην αποτύπωση των κενών και η δεύτερη, πλατφόρμα e-parents, αντικαθιστά την έγχαρτη επικοινωνία των γονέων με το σχολείο, διευκολύνοντας την ενημέρωση για απουσίες και τη συναίνεση για εκδρομές.
Επαγγελματική εκπαίδευση
Ο υπουργός Παιδείας, κ. Πιερρακάκης, παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μεταρρύθμισης στον τομέα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, το οποίο περιλαμβάνει και τη δημιουργία Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) σε όλη τη χώρα. Η πρωτοβουλία αυτή επικεντρώνεται στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, με στόχο την ολοκληρωτική σύνδεση με την αγορά εργασίας και τις τοπικές οικονομίες.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η ίδρυση 60 ΚΕΕΚ σε όλη τη χώρα, που θα περιλαμβάνουν Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, Επαγγελματικά Λύκεια και Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης. Στόχος είναι η ολοκληρωμένη προετοιμασία των σπουδαστών με εργαστηριακά προγράμματα, με ταυτόχρονη δυνατότητα πρακτικής άσκησης στις επιχειρήσεις.
Τα ΚΕΕΚ θα συνδέονται με την αγορά εργασίας και θα λειτουργούν με συντονιστικό ρόλο από έναν εκτελεστικό διευθυντή. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας για την σύνδεση των ΚΕΕΚ με την αγορά εργασίας και τις τοπικές οικονομίες.
Ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε επίσης τη δημιουργία μιας ψηφιακής πύλης ενημέρωσης για τις ειδικότητες που προσφέρουν τα ΚΕΕΚ, ενώ θα προβλεφθούν υπηρεσίες εξατομικευμένης συμβουλευτικής για τους σπουδαστές. Επίσης, προβλέπεται η ανανέωση του εργαστηριακού εξοπλισμού σε όλα τα Εργαστηριακά Κέντρα. Η συνολική αναδιοργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στοχεύει στη δημιουργία υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικών προγραμμάτων που να καλύπτουν τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας.