Το πόρισμα της ΝΔ για τη σφαγή των Τεμπών αναιρέθηκε από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία: «Το γεγονός δεν θα είχε συμβεί με την ολοκλήρωση της σύμβασης 717»

Το πόρισμα της ΝΔ για τη σφαγή των Τεμπών αναιρέθηκε από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία: «Το γεγονός δεν θα είχε συμβεί με την ολοκλήρωση της σύμβασης 717»

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, που διενεργεί ξεχωριστή έρευνα ανεξάρτητα από τον κύριο εισαγγελέα στη Λάρισα, απορρίπτει τα συμπεράσματα της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τη σφαγή στα Τέμπη. Καταλογίζει ευθύνες στον σταθμάρχη Λάρισας και σε δύο μηχανοδηγούς, ενώ αναφέρει ότι αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου, η τραγωδία δεν θα είχε συμβεί.

Αυτό αποτελεί το κύριο συμπέρασμα του βαρυγδουπού κατηγορητηρίου που εκδόθηκε από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Το κατηγορητήριο είναι εκτενές και αποτελεί βαρύ πλήγμα για τα συμπεράσματα της Νέας Δημοκρατίας στην Εξεταστική Επιτροπή, που αθωώνει τον Κώστα Αχ. Καραμανλή και εστιάζει μόνο στο “ανθρώπινο λάθος”.

Το κατηγορητήριο εκθέτει ανεπανόρθωτα τον τότε υπουργό Μεταφορών, ο οποίος στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής υποστήριξε ότι καμία τεχνολογία δεν θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα, ακόμα και αν το πιο σύγχρονο σύστημα λειτουργούσε από ανθρώπους.

“Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν πραγματική πρόθεση να εφαρμόσουν την Σύμβαση 717/2014 και να υλοποιήσουν το αντικείμενο της”, αναφέρει σαφώς το κατηγορητήριο, υπογραμμίζοντας ότι αυτό θα είχε αποτρέψει τα τραγικά δυστυχήματα στο Άδενδρο και στα Τέμπη.

Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας βρίσκονται 14 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, που εργάστηκαν πάνω στη Σύμβαση 717 από το 2016 έως το 2021.

Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν κακουργηματική απάτη, ψευδή βεβαίωση και ηθική αυτουργία σε βάρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η σύμβαση 717 χρηματοδοτήθηκε κατά 85% με κοινοτικούς πόρους.

Η Σύμβαση 717, υπογραμμίζεται, έχει ως αντικείμενο την κατασκευή 52 σταθμών και τριών κέντρων τηλεδιοίκησης από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα.

Η τηλεδιοίκηση, που είναι κρίσιμη για την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων, απαιτείται για τη λειτουργία του συστήματος ελέγχου ETCS, το οποίο αυτόματα φρενάρει τα τρένα σε περίπτωση υπέρβασης ταχύτητας ή σοβαρού προβλήματος.

Η κοινοπραξία των εταιρειών ΤΟΜΗ (θυγατρική του Άκτορα) και ALSTOM TRANSPORT SA ανέλαβε το έργο. Παρά την αρχική προβλεπόμενη παράδοση εντός δύο ετών, το έργο παρέμεινε στα χαρτιά εννέα χρόνια, μέχρι το δυστύχημα στα Τέμπη.

Από το 2016 έως το 2021 γίνανε δεκτά οκτώ αιτήματα παράτασης χωρίς να επιβληθούν κυρώσεις στον ανάδοχο.

Το κατηγορητήριο καταλήγει ότι οι υποθέσεις των κατηγορουμένων δείχνουν έλλειψη πρόθεσης να εκπληρώσουν τη Σύμβαση 717 και την πραγματοποίηση του έργου, προτιμώντας την εξυπηρέτηση των οικονομικών συμφερόντων της κοινοπραξίας.

Τέλος, το κατηγορητήριο καταδεικνύει ανεπάντεχες καθυστερήσεις και παρατεταμένες προθεσμίες που οδήγησαν στην υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης μετά από επτά χρόνια.

ViberΑκολούθησε το patriotiko.gr στο Viber για να βλέπεις τα νέα της ημέρας!
TelegramΑκολούθησε το patriotiko.gr στο Telegram για να βλέπεις τα νέα της ημέρας!
Scroll to Top