Το Υπουργείο Ανάπτυξης ξεκινά μια διαδικασία ελέγχου στους influencers

Το Υπουργείο Ανάπτυξης ξεκινά μια διαδικασία ελέγχου στους influencers

Το υπουργείο ανάπτυξης εκκινεί έναν έλεγχο των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν influencers στα κοινωνικά δίκτυα, σε συνεργασία με ψηφιακά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με σκοπό την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Εντός του πλαισίου ευρωπαϊκών ελέγχων πρωτοβουλίας EU Sweeps, η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου θα διενεργήσει έλεγχους στις εμπορικές πρακτικές των influencers στα κοινωνικά μέσα, όταν προωθούν προϊόντα ή υπηρεσίες εταιρειών με τις οποίες συνεργάζονται.

Οι πανευρωπαϊκοί έλεγχοι έχουν δύο βασικούς στόχους: πρώτον, τον εντοπισμό αναρτήσεων των influencers που ενδέχεται να παραπλανήσουν τους καταναλωτές και να προκαλέσουν οικονομική ζημία, και δεύτερον, τον έλεγχο της διαφάνειας σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το υπουργείο ανάπτυξης καλούν τους influencers και τους επαγγελματίες του ψηφιακού μάρκετινγκ να επισκεφθούν το Influencer Legal Hub, μια πλατφόρμα που παρέχει πληροφορίες για τις νομικές υποχρεώσεις τους και τα πρότυπα της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.

Το μάρκετινγκ μέσω influencers αποτελεί σημαντικό τμήμα της ψηφιακής οικονομίας και προβλέπεται ότι η αξία του θα αυξηθεί στα 19,98 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι influencers που συμμετέχουν σε εμπορικές δραστηριότητες θεωρούνται έμποροι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία προστασίας των καταναλωτών. Έχουν υποχρέωση να αποκαλύπτουν τη διαφημιστική φύση των περιεχομένων τους με διαφανή τρόπο. Οι έλεγχοι αυτοί θα συμβάλουν στην αξιολόγηση της ανάγκης για νέα νομοθεσία προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των ψηφιακών αγορών.

Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δημιουργήσει ένα νομικό κέντρο για τους influencers που περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό και πηγές για να ενημερώνουν τους επαγγελματίες σχετικά με τις νομικές τους υποχρεώσεις και τους κανόνες που διέπουν τη διαφημιστική δραστηριότητά τους. Ο στόχος είναι να ενθαρρύνει τους influencers να συμμορφώνονται με τους κανόνες και να προστατεύουν τους καταναλωτές.

Scroll to Top